12 Haziran 2013 Çarşamba

Sessizlik - Tiyatro

Bu yıl tiyatrolarda şansım iyi gidiyor. Cevahir Sahnesindeki bu oyuna da son gün en önden bilet aldım. Bu günlerde piyango bileti alsam köşeyi dönerim.

Moira Buffini tarafından yazılan oyun ortaçağda İngiltere'de geçiyor. Erkek egemen bir toplum. Şiddet dolu karanlık günler. Sürgünde testosteron düzeyi yüksek Fransız bir prenses. Kral desen östrojen düzeyi yüksek. Kral, prensesi Lord Silence'in oğlu ile evlendirmek istiyor. Bıraksalar Prenses Kralı dövecek.

Fakat prenses Lord'un oğlunun sırrını öğrenince durumu değerlendiriyor ve evlenir gibi yapmaya başlıyor. Bu arada Kral'da hormonal değişiklikler başlıyor. Hem Prenses'e yaklaşıyor, hem de ülke yönetim tarzı değişiyor.

Prenses ve kız oğlan kız eşi ülkelerine dönerken güvenlik komutanı da Prenses'e yeşilleniyor. Neden olarak ta çocukluk döneminde gördüğü tacizi anlatıyor.

Temel karakterlerin yanı sıra hizmetçi ve papaz ve anonim kölemenler de çok güzel oyun çıkarıyorlar. Oyun böyle gidiyor. İzleyenler ve eleştirmenler kadın eksenli bir kara komedi diyorlar. Dünya Kadınlar günü döneminde sergilendiği için olabilir. Bana sorarsanız bir LGBT klasiği.

Okuduğum eleştirmenler oyunun yazarı Buffini'yi yere göğe koyamıyorlar. Çok sayıda oyunu sahnelenmiş. Geçen yıl sergilenmeye başlamış olan oyun bu yıl Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödüllerinde, en iyi oyun ödülünü almış. Yılın tiyatro olayı olmaya doğru gidiyor.

Millet bilet bulamadığını belirmiş. Hıncal Uluç'un "bin alkış"la önerdiği bir oyunun kapalı gişe oynaması doğal ama böyleleri de var: "İzlemesini istediğim kişileri tek tek götürüp bu arada ben de defalarca izleyebileceğimi düşünüyorum.." Kardeşim, hiç olmazsa herkes birer kez izledikten sonra turlara başla. Haksız mıyım?

Son olarak "Dolu dolu bir oyundu. Mesajlar didaktiğe kaçmadan yedirerek verildi." yorumuna yer vererek kapatıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder